Gelderland - Lokaal Nieuws

Druiven als alternatief voor drugs? Slogan zorgt voor opschudding

Locals in Gelderland reageren op controversiële campagne Een opmerkelijke slogan heeft de aandacht getrokken in Gelderland: "Beter dan snuiven... onze pitlo...

Locals in Gelderland reageren op controversiële campagne

Een opmerkelijke slogan heeft de aandacht getrokken in Gelderland: “Beter dan snuiven… onze pitloze druiven! #verslavend lekker#”. Deze tekst is uitgeroepen tot de slechtste slogan van 2025 en kreeg meer dan 1800 stemmen, waarmee het de eerste plaats veroverde in een creatieve wedstrijd.

De slogan, die de verslavende aantrekkingskracht van druiven in contrast stelt met drugs, heeft geleid tot gemengde reacties onder inwoners van Gelderland. Hoewel sommigen de humor en creativiteit ervan waarderen, zijn anderen van mening dat het een ongepaste vergelijking is. De campagne roept vragen op over de manier waarop verslaving wordt gepresenteerd in de maatschappij.

In de regio zijn er verschillende reacties te horen. In plaatsen zoals Arnhem en Nijmegen denken inwoners na over de boodschap die de slogan uitdraagt. “Het is belangrijk om bewust te zijn van hoe we over verslaving praten”, zegt een Arnhemse inwoner. “Druiven zijn gezond, maar het vergelijken met drugs kan verkeerd begrepen worden.”

De strijd om de beste en slechtste slogan bracht een aantal creatieve inzendingen naar voren, maar deze specifieke slogan viel op vanwege zijn provocerende inhoud. De nummer twee in de competitie was een stuk minder controversieel, wat aangeeft hoezeer deze boodschap weerklank vond bij het publiek.

Een aantal punten die opvallen bij deze campagne zijn:

  • Het gebruik van humor in het aanspreken van een serieus onderwerp.
  • De mogelijkheid van misinterpretatie door de doelgroep.
  • De impact van dergelijke campagnes op het imago van gezonde producten.

De discussie rondom deze slogan laat zien dat er in Gelderland behoefte is aan een breder gesprek over verslaving en gezondheid. Ondanks dat druiven een gezonde keuze zijn, is het essentieel om gevoelige onderwerpen met zorg te benaderen. De campagne heeft in ieder geval gezorgd voor veel gesprekstof in de regio, en dat is op zich al een resultaat.

Share